دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

سایت مشاوره تحصیلی برای تمام مقاطع

دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

۲۱۹ بازديد
دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

در این مقاله تمامی اطلاعات لازم مربوط به دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 97 برای داوطلبان شرح داده می شود. در ادامه چند نکته مهم از دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت، آورده شده است. طبق روال هر ساله سایت سنجش پزشکی اقدام به انتشار دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت برای داوطلبان شرکت در آزمون دکتری تخصصی نموده است. شما می توانید دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت را در سایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir مشاهده کرده و مطالعه نمایید. داوطلبان عزیز توجه نمایید که با توجه به مدارک مورد نیازی که در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 97 آمده است، در موعد معین ثبت نام نمایید.  اطلاع از  مدارک مورد تایید ثبت نام وزارت بهداشت  بسیار مهم و پر اهمیت است .

داوطلبان گرامی توجه نمایید که مشاوران زبده مرکز مشاوره کنکور ایران تحصیل می تواند مراحل ثبت نام آزمون دکتری را برای شما انجام دهد و جزئیات دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت را برای شما توضیح دهند.

شماره  02170707028 و در صورت شلوغی خطوط 02170707024  پاسخگویی 8 صبح الی 1 شب

طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش پزشکی، زمان ثبت نام دکتری تخصصی وزارت بهداشت (دکتری علوم پزشکی) 97، سه شنبه مورخ 24 بهمن ماه تا آخر اسفند ماه 96 خواهد بود. داوطلبان توجه نمایند که بعد از مطالعه دقیق دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 97، در مدت زمان تعیین شده اقدام به ثبت نام نمایند.

 

جهت دانلود دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت کلیک نمایید.

شرایط اختصاصی در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 

در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 97، هم شرایط اختصاصی و هم شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری آورده شده است. در این بخش از مقاله، به شرح شرایط اختصاصی درج شده در دفترچه وزارت بهداشت برای رشته های دندانپزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و علوم پایه پزشکی می پردازیم.

شرایط و ضوابط اختصاصی ثبت نام رشته های دندانپزشکی ،  داروسازی و علوم پایه پزشکی ،بهداشت و تخصصی، درج شده در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت :

الف : اولین شرط اختصاصی مندرج در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت : داوطلب باید واجد یکی از مدرک های زبان انگلیسی که در جدول زیر لیست شده اند باشد. توجه داشته باشید که مدارک خارج از این لیست قابل پذیرش نیستند.

توضیحات حداقل نمره نوع مدرک زبان
50 MHLE
50 MSRT
اخذ شده در سازمان سنجش آموزش کشور یا خارج از کشور 480 (TOEFL (pBT
اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور 60 (TOEFL (iBT
اخذ شده در سازمان سنجش آموزش کشور یا خارج از کشور 5 (IELTS (academic
480 TOLIMO
70 MELAB

1- داوطلبانی که امتیاز 45 الی 47 را در امتحان زبان MHLE و MSRT اخذ کرده باشند، تنها به شرطی می توانند در آزمون ثبت نام نمایند که نمره 51 را اخذ کنند.

2- براساس مصوبه جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی داوطلبانی که در آزمون های MHLE و MSRT حداقل نود شوند ، می توانند در آزمون دکتری تخصصی یا همان PH.D شرکت کنند؛ منوط به این که بتوانند تا زمان برگزاری آزمون جامع دوره دکتری تخصصی امتیاز حد نصاب را اخذ کنند، وگرنه در آزمون پذیرش نمی شوند.

تبصره : داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری پژوهشی وزارت بهداشت را دارند، می بایست حداقل های نوشته شده در جدول بالا که در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 97 درج شده را بدست آورند و نخواهند توانست به صورت مشروط ثبت نام نمایند.

نکته 1 : برای تسهیل در فرایند ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 97 ، داوطلبان گرامی باید اطلاعات آمده در مدرک زبان انگلیسی خود را مطابق با جدول زیر در مکان مورد نظر در فرم ثبت نام تایپ نمایند و نباید به ارسال مدرک و اسکن آن اقدام نمایند.

اطلاعات گواهی زبان انگلیسی
Certification Code نمره تاریخ آزمون (میلادی) تاریخ آزمون (شمسی) MHLE
Barcode نمره تاریخ آزمون (میلادی) تاریخ آزمون (شمسی) MSRT
ETS Username & Password نمره تاریخ آزمون (میلادی) تاریخ آزمون (شمسی) TOEFL
Test Report Form Number نمره تاریخ آزمون (میلادی) تاریخ آزمون (شمسی) IELTS
Register Number نمره تاریخ آزمون (میلادی) تاریخ آزمون (شمسی) TOLIMO

نکته 2 : موضوع مهمی که داوطلبان باید به آن دقت نظر داشته باشند این است که، اطلاعات درخواستی خود را صحیح و کامل در فرم ثبت نام وارد کنند. اگر بعد از ثبت نام معلوم شود که اطلاعات وارد شده مغایر با اصل آن است، موجب عدم پذیرش دانشجو خواهد داشت. توجه داشته باشید که معیار تایید صحت مدارک زبان انگلیسی، تنها اطلاعات درخواستی در جدول فوق است، لذا داوطلبان سعی نمایند که این اطلاعات را به درستی در فرم مربوطه وارد نماید. هیچ گونه مدرک ارسالی بررسی نخواهد شد. داوطلبان همان طور که مطلع هستید، زبان تخصصی حذف شده ، لذا نمرات اخذ شده در آزمون شفاهی بخش آزمون زبان انگلیسی در نتایج نهایی اثر گذار بوده و دارای امتیاز هست .

تذکر مهم : سازمان سنجش پزشکی تنها مدارک زبانی را قبول می کند که تاریخ آزمون زبان آن ها مابین یکم بهمن ماه سال 94 تا سی ام بهمن ماه سال 96 بوده باشد. مسلم است اگر بنا به هر علتی ( مشکلات شخصی، بیماری، و یا منتشر نشدن نتایج آزمون زبان و غیره) داوطلب قادر نباشند در زمان ثبت نام دکتری 97 و یا زمان ویرایش اطلاعات ، اطلاعات مدرک زبان خود را وارد نماید، از شرکت در آزمون محروم خواهند شد .

ب : دومین شرط اختصاصی مندرج در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 97: متقاضی باید واجد مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با دکتری حرفه ای رشته های معرفی شده در بالا باشد . مطابق با جدول شماره پنج دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 97 برای رشته های دندان پزشکی، جدول شماره یک دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 97 برای رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و جدول شماره ده دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 97 برای رشته های داروسازی باشد.

تبصره: داوطلبانی که دارای مدرک معادل کارشناسی ارشد هستند، نمی توانند در آزمون دکتری شرکت کنند.

پ : سومین شرط اختصاصی مندرج در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 97: داوطلبان نباید در هیچ دوره دکتری تخصصی PH.D و یا دستیاری تخصصی که در موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور ارائه می شود، مشغول به تحصیل باشند.

ت : داوطلبانی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت قبول شده اند، باید در زمان مصاحبه، دسته کم دو مقاله تحقیقی ارجینال چاپ شده در مجلات علمی – پژوهشی معتبر نمایه شده در نمایه های بین المللی به عنوان نویسنده اول یا مسئول به همراه داشته باشند.

مقررات وظیفه عمومی دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 97

متقاضیان باید توجه داشته باشند که وضعیت نظام وظیفه  می بایست مشخص باشد و منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشید. در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت مقررات خدمت وظیفه عمومی شرح داده شده است که در اینجا به موارد مهم آن می پردازیم.

1- داوطلبان لازم است کارت معافیت دائم هوشمند از نظر : کفالت – پزشکی – و موارد خاص داشته باشند.

2- داوطلبان باید کارت پایان خدمت داشته باشند.

3- داوطلبانی که برگه معافیت موقت البته بدون غیبت پزشکی، کفالت و … دارند و اعتبار آن به اتمام نرسیده است.

4- سربازان مشغول خدمت وظیفه که دارای مدرک دکتری عمومی می باشند البته بدون غیبت اولیه.

5- داوطلبان آقای سال آخر دکتری عمومی که در سنوات مجاز تحصیلی تا پایان شهریور 97 فارغ التحصیل می شوند .

داوطلبین گرامی اینها موارد مهمی بودند که در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت ذکر شده بود . در صورتی که مایلید تمام مقررات را بدانید توصیه می شود دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت را دانلود نمایید .

جهت اطلاع از جزئیات مقررات نظام وظیفه که در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت وجود دارد، می توانید با مرکز مشاوره کنکور ایران تحصیل تماس یگیرید .

شرایط داوطلبین مشمول طرح نیروی انسانی مندرج در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

داوطلبان مشمول طرح نیروی انسانی مطابق شرایطی که در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت درج گردیده می توانند بدون الزام جهت شروع طرح یا به پایان رساندن طرح، در آزمون دکتری شرکت کنند . لازم به ذکر است داوطلبانی که در حال انجام طرح هستند می توانند از طرح ترخیص جهت ادامه تحصیل بهره ببرند و پس  از پایان تحصیلات طرح خود را به اتمام برسانند. داوطلبان فارغ التحصیل رشته داروسازی قادر خواهند بود در آزمون دکتری وزارت بهداشت شرکت نمایند و محدودیتی برای گذراندن طرح ندارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید و بهرمندی از مشاوره انتخاب رشته کنکور دکتری و تغیرات دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت با مرکز مشاوه کنکور ایران تحصیل تماس بگیرید تا به سوالات و ابهامات شما پاسخ داده شود.

 

برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه های مهم می توانید در کانال تلگرام ایران تحصیل عضو شوید.

زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت 97

زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت 97 در دو روز پشت سرهم، پنجشنبه و جمعه مورخ 20 و 21 اردیبهشت ماه سال 97 اعلام شده است که این امر برخلاف سال های قبل می باشد. قابل توجه داوطلبان، از آن جایی که آزمون در دو روز متوالی برگزار خواهد شد دقت داشته باشند که در زمان ثبت نام کنکور دکتری وزارت بهداشت 97، با توجه به مدرک رشته کارشناسی ارشد خود می توانند حداکثر در دو مجموعه رشته که در دو روز مختلف تشکیل می شوند، ثبت نام نمایند. شما می توانید در دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 97، در موارد زیر اطلاعات کسب کنید: چگونگی برپایی و ثبت نام کنکور وزارت بهداشت ، اثر گذاری سهمیه در انتخاب رشته، مدارک ثبت نام، شرایط عمومی و اختصاصی و غیره.

کانال اطلاع رسانی دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

کانال اطلاع رسانی دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

مطالب مرتبط :

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.